W centrum przygotowań Polski do udziału w EXPO 2020 w Dubaju stoi polski przedsiębiorca, a program gospodarczy, który realizujemy we współpracy z innymi instytucjami z obszaru wsparcia biznesu,  jest kluczowym elementem całego projektu.

Ofertę współpracy kierujemy zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. To pierwsza w historii udziału Polski w Wystawach Światowych tak kompleksowa propozycja dla polskich firm, która obejmuje zarówno wsparcie promocyjne, organizacyjne jak i finansowe.

Zapraszamy do współpracy!

Uwaga: ze względu na przeniesienie terminu Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju, pracujemy nad aktualizacją oferty na przedsiębiorców. Poniżej prezentujemy zarys nowego programu gospodarczego, a szczegóły – w tym sugestie, jak zgłosić do się do każdej z inicjatyw, zaprezentujemy już wkrótce. Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej!


  • Program partnerski
    Program partnerstwa komercyjnego dla firm prywatnych. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w całej historii udziału Polski w Wystawach Światowych EXPO Dubaj 2020, które angażuje firmy w charakterze Partnerów-Sponsorów Wydarzeń, Partnerów Wyposażenia Pawilonu Polski, oraz Partnerów Wydarzeń Branżowych. Do tej pory udało nam się nawiązać współpracę z kilkudziesięcioma firmami, a w planie mamy kolejne tury rekrutacji. Zobowiązania promocyjne względem partnerów w programie partnerskim będziemy wypełniać przed i w trakcie Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
    Program partnerski
    Program Partnerski

    Program partnerstwa komercyjnego dla firm prywatnych. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w całej historii udziału Polski w Wystawach Światowych EXPO Dubaj 2020, które angażuje firmy w charakterze Partnerów-Sponsorów Wydarzeń, Partnerów Wyposażenia Pawilonu Polski, oraz Partnerów Wydarzeń Branżowych. Do tej pory udało nam się nawiązać współpracę z kilkudziesięcioma firmami, a w planie mamy kolejne tury rekrutacji. Zobowiązania promocyjne względem partnerów w programie partnerskim będziemy wypełniać przed i w trakcie Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
  • Cykl webinariów
    Planujemy realizację cyklu spotkań on-line, które przybliżą polskim przedsiębiorcom możliwości rozwijania biznesu w rejonie Zatoki Perskiej. Cykl będzie realizowany w 2020 i 2021 roku. Szczegółowy program przedstawimy wkrótce.
    Cykl webinariów
    Cykl webinariów

    Planujemy realizację cyklu spotkań on-line, które przybliżą polskim przedsiębiorcom możliwości rozwijania biznesu w rejonie Zatoki Perskiej. Cykl będzie realizowany w 2020 i 2021 roku. Szczegółowy program przedstawimy wkrótce.
  • Katalog przedsiębiorców on-line
    Chcemy stworzyć możliwość przedstawienia swojej oferty usługowo-produktowej na dedykowanej platformie, gdzie znajdą się ich wizytówki zawierające dane kontaktowe do przedstawicieli firm, informację o usługach i towarach oferowanych przez daną firmę oraz materiały promocyjne. Katalog będzie promowany w Pawilonie Polski, podczas wydarzeń gospodarczych towarzyszących Expo, a także w szerokich działaniach komunikacyjnych. Szczegółowe funkcjonalności oraz możliwości udziału w tej inicjatywie zaprezentujemy wkrótce.
    Katalog przedsiębiorców on-line
    Katalog przedsiębiorców on-line

    Chcemy stworzyć możliwość przedstawienia swojej oferty usługowo-produktowej na dedykowanej platformie, gdzie znajdą się ich wizytówki zawierające dane kontaktowe do przedstawicieli firm, informację o usługach i towarach oferowanych przez daną firmę oraz materiały promocyjne. Katalog będzie promowany w Pawilonie Polski, podczas wydarzeń gospodarczych towarzyszących Expo, a także w szerokich działaniach komunikacyjnych. Szczegółowe funkcjonalności oraz możliwości udziału w tej inicjatywie zaprezentujemy wkrótce.
  • Polskie Mosty Technologiczne
    Program realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie finansowe w wysokości 200 tys. zł w postaci pomocy de minimis oraz wsparcie doradczo-organizacyjne w postaci opracowania i weryfikacji strategii wejścia na zagraniczne rynki. Konkurs miał już dziewięć edycji i do tej pory wystartowało w nim ponad 900 polskich firm, a grant otrzymało blisko 300. Najbliższy nabór na rynek ZEA: 15 lipca-30 września 2020. Szczegóły: www.paih.gov.pl/pmt.
    Polskie Mosty Technologiczne
    Polskie Mosty Technologiczne

    Program realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie finansowe w wysokości 200 tys. zł w postaci pomocy de minimis oraz wsparcie doradczo-organizacyjne w postaci opracowania i weryfikacji strategii wejścia na zagraniczne rynki. Konkurs miał już dziewięć edycji i do tej pory wystartowało w nim ponad 900 polskich firm, a grant otrzymało blisko 300. Najbliższy nabór na rynek ZEA: 15 lipca-30 września 2020. Szczegóły: www.paih.gov.pl/pmt.
  • Go to Brand i Go to Brand-EXPO
    Programy realizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania wsparcia finansowego na realizację działań promocyjnych na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich w ramach poddziałania 3.3.3 POIR „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”. Do programów zaproszeni są w szczególności przedsiębiorcy z branż: biotechnologia i farmaceutyka, budowa i wykończenie budowli, części samochodowe i lotnicze, energetyka i ochrona środowiska, IT/ICT, jachty i łodzie, jeździectwo i hodowla koni, kosmetyki, maszyny i urządzenia, meble, Moda Polska, polskie specjalności żywnościowe, sprzęt medyczny/usługi prozdrowotne. Od czasu uruchomienia wsparcia w ramach Go to Brand do czerwca 2020 roku odbyło się łącznie 7 konkursów, w tym jeden dedykowany udziałowi przedsiębiorców w EXPO. Alokacja na realizację poddziałania 3.3.3 POIR to 687 mln złotych. Łącznie we wszystkich 7 konkursach złożono 5 082 wniosków o dofinasowanie na kwotę blisko 1 838 mld zł. PARP planuje ogłosić kolejne konkursy. Szczegóły: www.parp.gov.pl.
    Go to Brand i Go to Brand-EXPO
    Go to Brand i Go to Brand-EXPO

    Programy realizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania wsparcia finansowego na realizację działań promocyjnych na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich w ramach poddziałania 3.3.3 POIR „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”. Do programów zaproszeni są w szczególności przedsiębiorcy z branż: biotechnologia i farmaceutyka, budowa i wykończenie budowli, części samochodowe i lotnicze, energetyka i ochrona środowiska, IT/ICT, jachty i łodzie, jeździectwo i hodowla koni, kosmetyki, maszyny i urządzenia, meble, Moda Polska, polskie specjalności żywnościowe, sprzęt medyczny/usługi prozdrowotne. Od czasu uruchomienia wsparcia w ramach Go to Brand do czerwca 2020 roku odbyło się łącznie 7 konkursów, w tym jeden dedykowany udziałowi przedsiębiorców w EXPO. Alokacja na realizację poddziałania 3.3.3 POIR to 687 mln złotych. Łącznie we wszystkich 7 konkursach złożono 5 082 wniosków o dofinasowanie na kwotę blisko 1 838 mld zł. PARP planuje ogłosić kolejne konkursy. Szczegóły: www.parp.gov.pl.
  • Komisja Polska-ZEA
    Wydarzenie, którego celem będzie ożywienie relacji gospodarczych między ZEA a Polską jeszcze przed otwarciem Wystawy, w pierwszym kwartale 2021 roku, w Polsce. Komisja została powołana na podstawie umowy o współpracy gospodarczej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Zjednoczonych Emiratów Arabskich, podpisanej 22 kwietnia 2012 r. (weszła w życie 28.01.2013 r.). Dotychczas odbyły się dwa posiedzenia Komisji - ostatnie w Abu Dhabi w dniach 29-30.04.2015 r. Forma wydarzenia (stacjonarna, online bądź hybrydowa) oraz możliwości rejestracji dla przedsiębiorców zostaną przedstawione wkrótce.
    Komisja Polska-ZEA
    Komisja Polska-ZEA ds. Współpracy Gospodarczej wraz z konferencją gospodarczą dla przedsiębiorców

    Wydarzenie, którego celem będzie ożywienie relacji gospodarczych między ZEA a Polską jeszcze przed otwarciem Wystawy, w pierwszym kwartale 2021 roku, w Polsce. Komisja została powołana na podstawie umowy o współpracy gospodarczej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Zjednoczonych Emiratów Arabskich, podpisanej 22 kwietnia 2012 r. (weszła w życie 28.01.2013 r.). Dotychczas odbyły się dwa posiedzenia Komisji - ostatnie w Abu Dhabi w dniach 29-30.04.2015 r. Forma wydarzenia (stacjonarna, online bądź hybrydowa) oraz możliwości rejestracji dla przedsiębiorców zostaną przedstawione wkrótce.
  • Polsko-Emirackie Forum Gospodarcze
    Kulminacyjny moment całego programu gospodarczego, towarzyszącego udziałowi Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju, zaplanowany na grudzień 2021 roku (w sąsiedztwie Dnia Polski, który odbędzie się 7 grudnia 2021 roku). W programie wydarzenia zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b. Szczegółowy program Forum oraz przedstawienie możliwości uczestnictwa dla polskich przedsiębiorców będą publikowane systematycznie na stronie www.expo.gov.pl.
    Polsko-Emirackie Forum Gospodarcze
    Polsko-Emirackie Forum Gospodarcze

    Kulminacyjny moment całego programu gospodarczego, towarzyszącego udziałowi Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju, zaplanowany na grudzień 2021 roku (w sąsiedztwie Dnia Polski, który odbędzie się 7 grudnia 2021 roku). W programie wydarzenia zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b. Szczegółowy program Forum oraz przedstawienie możliwości uczestnictwa dla polskich przedsiębiorców będą publikowane systematycznie na stronie www.expo.gov.pl.
  • Organizacja stoisk
    Zarówno przed, jak i w trakcie i po Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju planowany jest udział Polski w najważniejszych wydarzeniach targowych na terenie ZEA, m.in. Arab Health, Gul Food, Bride Show. Daty wydarzeń targowych są na bieżąco modyfikowane ze względu na niepewną sytuację epidemiologiczną. Przedsiębiorcy chcący uzyskać dofinansowanie na udział w targach branżowych, na których Polska będzie miała własne stoisko narodowe, mogą wziąć udział w programach Go to brand oraz Go to brand-EXPO. Ostateczna lista wydarzeń zostanie potwierdzona wkrótce.
    Organizacja stoisk
    Organizacja stoisk narodowych na targach branżowych w ZEA

    Zarówno przed, jak i w trakcie i po Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju planowany jest udział Polski w najważniejszych wydarzeniach targowych na terenie ZEA, m.in. Arab Health, Gul Food, Bride Show. Daty wydarzeń targowych są na bieżąco modyfikowane ze względu na niepewną sytuację epidemiologiczną. Przedsiębiorcy chcący uzyskać dofinansowanie na udział w targach branżowych, na których Polska będzie miała własne stoisko narodowe, mogą wziąć udział w programach Go to brand oraz Go to brand-EXPO. Ostateczna lista wydarzeń zostanie potwierdzona wkrótce.
  • Polish Games Show
    Branża gamedev stanowi dynamicznie rozwijającą się gałąź polskiej gospodarki. Polskie gry odnoszą sukcesy nie tylko komercyjne, ale również w sferze artystycznej, na skalę globalną, zdobywając najbardziej prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Podczas EXPO 2020 w Dubaju planujemy tygodniowy cykl wydarzeń, obejmujący zarówno prezentację polskich gier, producentów, jak i konkursy czy warsztaty z projektowania gier. Szczegółowe możliwości udziału w tej inicjatywie zostaną przedstawione wkrótce.
    Polish Games Show
    Polish Games Show i Festiwal Robotyki

    Branża gamedev stanowi dynamicznie rozwijającą się gałąź polskiej gospodarki. Polskie gry odnoszą sukcesy nie tylko komercyjne, ale również w sferze artystycznej, na skalę globalną, zdobywając najbardziej prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Podczas EXPO 2020 w Dubaju planujemy tygodniowy cykl wydarzeń, obejmujący zarówno prezentację polskich gier, producentów, jak i konkursy czy warsztaty z projektowania gier. Szczegółowe możliwości udziału w tej inicjatywie zostaną przedstawione wkrótce.
  • Rezerwacja przestrzeni biznesowych
    Chcąc wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej, szczególnie w nowej pocovidowej sytuacji, planujemy udostępnienie przedsiębiorcom możliwości organizacji spotkań biznesowych w Pawilonie Polski. Przedsiębiorcy, zainteresowani spotkaniem ze swoimi partnerami lub potencjalnymi partnerami gospodarczymi, poprzez proste narzędzie online będą mieli możliwość rezerwacji przestrzeni biznesowej. Do dyspozycji przedsiębiorców oddane zostaną przestrzenie w strefie biznesowej: salon VIP oraz reprezentacyjne pokoje spotkań. Szczegóły wkrótce.
    Rezerwacja przestrzeni biznesowych
    Otwarta rezerwacja przestrzeni biznesowych w Pawilonie na spotkania

    Chcąc wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej, szczególnie w nowej pocovidowej sytuacji, planujemy udostępnienie przedsiębiorcom możliwości organizacji spotkań biznesowych w Pawilonie Polski. Przedsiębiorcy, zainteresowani spotkaniem ze swoimi partnerami lub potencjalnymi partnerami gospodarczymi, poprzez proste narzędzie online będą mieli możliwość rezerwacji przestrzeni biznesowej. Do dyspozycji przedsiębiorców oddane zostaną przestrzenie w strefie biznesowej: salon VIP oraz reprezentacyjne pokoje spotkań. Szczegóły wkrótce.
  • Zamówienia publiczne
    Zachęcamy do udziału w przetargach związanych z przygotowaniem udziału Polski w EXPO 2020 w Dubaju. W latach 2020–2022 do zakontraktowania usługi o wartości ok. 28 mln zł. Zapraszamy do śledzenia Biuletynu Informacji Publicznej PAIH: www.paih.gov.pl/bip.
    Zamówienia publiczne
    Zamówienia publiczne w ramach realizacji projektu EXPO 2020 Dubai

    Zachęcamy do udziału w przetargach związanych z przygotowaniem udziału Polski w EXPO 2020 w Dubaju. W latach 2020–2022 do zakontraktowania usługi o wartości ok. 28 mln zł. Zapraszamy do śledzenia Biuletynu Informacji Publicznej PAIH: www.paih.gov.pl/bip.
  • Wsparcie od regionów
    Każdy z 12 regionów biorących udział w EXPO realizuje własny program gospodarczy. Zachęcamy do zgłoszenia się do Zespołu EXPO w PAIH (marta.zielinska@paih.gov.pl) lub do bezpośredniego kontaktu z Urzędami Marszałkowskimi.
    Wsparcie od regionów
    Wsparcie oferowane przez regiony

    Każdy z 12 regionów biorących udział w EXPO realizuje własny program gospodarczy. Zachęcamy do zgłoszenia się do Zespołu EXPO w PAIH (marta.zielinska@paih.gov.pl) lub do bezpośredniego kontaktu z Urzędami Marszałkowskimi.
  • Pawilon jako showroom
    Pawilon Polski będzie budynkiem o charakterze trwalszym niż pierwotnie zakładany okres 6-miesięcznej eksploatacji. Sprzyjającą okolicznością dla tego rodzaju planów jest złożona Polsce ze strony emirackich organizatorów Expo wstępna propozycja pozostawienia budynku po zakończeniu Wystawy. Chcemy wykorzystać tę szansę na stworzenie w Pawilonie Polski showroomu dla polskich produktów i technologii.
    Pawilon jako showroom
    Wykorzystanie Pawilonu Polski po Wystawie jako showroomu

    Pawilon Polski będzie budynkiem o charakterze trwalszym niż pierwotnie zakładany okres 6-miesięcznej eksploatacji. Sprzyjającą okolicznością dla tego rodzaju planów jest złożona Polsce ze strony emirackich organizatorów Expo wstępna propozycja pozostawienia budynku po zakończeniu Wystawy. Chcemy wykorzystać tę szansę na stworzenie w Pawilonie Polski showroomu dla polskich produktów i technologii.

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji