Program Gospodarczy

Program Gospodarczy skierowany jest do polskich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w Japonii podczas największego promocyjno-gospodarczego wydarzenia na świecie. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) wraz z Partnerami przygotowała szereg inicjatyw biznesowych, które mogą pomóc polskim przedsiębiorcom zaprezentować swoje produkty i usługi i nawiązać nowe kontakty w trakcie Expo 2025 Osaka, Kansai. Oferta kierowana jest zarówno do dużych, jak i małych polskich firm.

Inicjatywy wspierające polski biznes

Firmy, które uczestniczą w Programie Partnerskim mogą stać się częścią polskiej prezentacji na Expo 2025 Osaka, Kansai. Program Partnerski oferuje cztery kategorie uczestnictwa: Wyposażenie Pawilonu Polski, Wydarzenia Towarzyszące, Biznesowe Wydarzenia Towarzyszące, Partnerstwo Strategiczne.

Cele programu partnerskiego:

  • Partnerstwo w ramach największego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie.
  • Wzbogacenie wyposażenia Pawilonu Polski oraz programu wydarzeń towarzyszących obecności Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai.
  • Stworzenie możliwości promocji oraz wzmocnienia współpracy gospodarczej dla polskich firm z potencjałem eksportowym.
  • Zaprezentowanie polskich produktów i rozwiązań, ich estetyki, jakości, walorów wpisujących się w ideę przewodnią uczestnictwa Polski w Expo 2025 Osaka, Kansai.
  • Wsparcie merytoryczne i organizacyjne w ramach wydarzeń towarzyszących obecności Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai.

Czytaj więcej o programie partnerskim

W ramach przygotowań do udziału polskich firm w Expo 2025 Osaka, Kansai odbędzie się cykl branżowych webinariów/seminariów hybrydowych dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych podjęciem relacji handlowych z Japonią lub rozważających ekspansję inwestycyjną w tym kraju.

  • 11 stycznia 2024 r. – seminarium inaugurujące cykl webinariów
  • 6 lutego 2024 r. – webinarium branży rolno-spożywczej
  • 16 kwietnia 2024 r. – webinarium branży zielonych technologii
  • 11 czerwca 2024 r. – webinarium branży medycznej i farmaceutycznej
  • 5 września 2024 r. – webinarium branży kosmetycznej
  • 12 września 2024 r. – webinarium branży gamingowej
  • 8 października 2024 r. – webinarium branży IT/FinTech
  • 20 listopada 2024 r. – seminarium podsumowujące cykl webinariów

Program PMT kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw, które posiadają wysoko rozwinięty technologicznie produkt lub usługę i które kwalifikują się do otrzymania pomocy de minimis. Program kierowany jest w szczególności do firm z doświadczeniem eksportowym.

Program oferuje:

  • opiekę merytoryczną w trakcie przygotowania planu ekspansji zagranicznej oraz wsparcie doświadczonych ekspertów ZBH/PAIH,
  • zdobycie wiedzy o eksporcie poprzez uczestnictwo w warsztatach i webinariach,
  • możliwość obniżenia kosztów wejścia na dany rynek.

Firma nie może być już obecna na rynku japońskim (wyjątek stanowi nowa oferta), a wsparcie finansowe odbywa się na zasadzie refundacji poniesionych kosztów kwalifikowalnych.Szczegóły programu będą dostępne na: www.paih.gov.pl/pmt

W ramach wzmocnienia wizerunku polskich marek produktowych w Japonii, podczas Expo 2025 Osaka, Kansai, instytucje wspierające internacjonalizację polskich firm (PAIH, PARP, KOWR) planują w 2025 r. organizację stoisk narodowych na międzynarodowych targach w Japonii.

Konkurs organizowany przez PARP, którego celem jest wyróżnienie i promowanie najbardziej innowacyjnych wyrobów i technologii, które mają szanse zaistnieć na rynku krajowym i globalnym.

PAIH przyzna własną nagrodę specjalną — zaproszenie dla laureata Konkursu do zaprezentowania swojego produktu lub usługi podczas jednego z wydarzeń gospodarczych na Expo 2025 Osaka, Kansai.

Działanie 2.25 „Promocja marki innowacyjnych MŚP” dedykowane małym i średnim przedsiębiorcom, realizowane w formule konkursowej przez PARP w ramach Programu unijnego „Fundusze Europejskie dla nowoczesnej Gospodarki” stanowi kontynuację idei budowania na arenie międzynarodowej wizerunku Polski w oparciu o Markę Polskiej Gospodarki.

Przewidziany budżet projektu to 100 mln zł, którego beneficjenci mogą przeznaczyć pozyskane środki na:

  • sfinansowanie misji wyjazdowych do Japonii, udział w tragach branżowych,
  • działania promocyjne,
  • udział w jednym z Forów Gospodarczych realizowanych w ramach programu gospodarczego obecności Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai.

Szczegóły konkursu będą dostępne na: www.parp.gov.pl

Stoiska wystawowe na wydarzeniach targowych – wytyczne

Cykl misji biznesowych dla firm z Japonii, połączonych z wizytami studyjnymi dla dziennikarzy z tamtejszego rynku będzie służyć zaznajomieniu przedstawicieli japońskich firm i mediów z polskimi osiągnięciami i ofertami firm z perspektywicznych dla rynku japońskiego branż.

Misje połączone zostaną w czasie z wydarzeniami branżowymi realizowanymi w Polsce, skupiającymi przedstawicieli polskich firm, w tym także przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynku japońskim.

Fora organizowane w ramach obchodów 10. rocznicy podpisania między Polską a Japonią partnerstwa strategicznego. Będą to najważniejsze wydarzenia gospodarcze przygotowane przez Polskę podczas Expo w Osace.

Towarzyszyć im będą wizyty rządowe oraz misje polskich przedsiębiorców..

Polsko – Japońskie Forum Eksportowe – 20 maja 2025

Polsko – Japońskie Forum Inwestycyjne – 30 września 2025

Organizowane dla branż określonych jako perspektywiczne dla polskich firm na rynku japońskim i szerzej – azjatyckim. Tego typu wydarzenia, organizowane w formie dostosowanej do specyfiki danej branży będą skorelowane z planowanymi w 2025 r.

Broszura informacyjna dla przedsiębiorców

Pobierz

Branże priorytetowe

Realizacja Programu Gospodarczego skupiona będzie w szczególności na branżach, które zostały zdefiniowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i uznane za priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią. Należą do nich branże:

5 powodów, dla których program gospodarczy stanowi kluczowy element udziału Polski w Expo

  • wysoki potencjał współpracy gospodarczej, szczególnie w kontekście branż strategicznych dla Polski
  • duże znaczenie gospodarcze regionu Kansai, którego PKB jest porównywalne do niektórych krajów europejskich i azjatyckich
  • wysoki stopień industrializacji i rozwoju technologicznego przedsiębiorstw w regionie Kansai
  • skala japońskiej gospodarki oraz liczna obecność japońskich przedsiębiorców w Polsce sprawia, że relacje handlowe i inwestycyjne są jednymi z najważniejszych obszarów współpracy
  • szereg wspólnych wyzwań społecznych i geopolitycznych, dla których współpraca w dziedzinie gospodarki może przynieść obopólne korzyści pod względem bezpieczeństwa ekonomicznego