Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
70 mln zł dla 295 firm na promocję podczas Expo 2020 Dubai
- Do tej edycji „Go to Brand” zgłosiło się ponad 450 firm. Zainteresowanie konkursem wciąż rośnie. To znak, że polscy przedsiębiorcy nie przestają szukać szans na rozwój. Firmy mogą przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w Expo 2020. Co więcej, pozyskane środki mogą posłużyć do sfinansowania kosztów usług doradczych w zakresie przygotowania wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej, tj. Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie – podkreśla Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.
Po wsparcie z programu sięgnęły 454 firmy, w tym 132 z województwa mazowieckiego. Najwięcej wniosków złożyły mikrofirmy – 285. 120 aplikacji pochodziło od firm małych, a 49 przedsiębiorstw średniej wielkości. Łączna wartość wnioskowanego wsparcia to ponad 111 mln zł, z czego o prawie 30,5 mln zł ubiegali się mazowieccy przedsiębiorcy. Budżet konkursu, pierwotnie zaplanowany na 50 mln zł, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, finalnie został zwiększony do 70 mln zł. Łącznie rekomendowanych do dofinansowania zostało 295 wniosków na kwotę niemal 69 mln zł.
- Wystawy Światowe to unikalna platforma wymiany doświadczeń oraz nawiązywania relacji biznesowych. Wsparcie polskich firm, obok budowania wizerunku naszego kraju, stanowi główny cel udziału w Expo 2020 Dubai. Program „Go to Brand” był od początku dla nas priorytetowy, stanowiąc jedną z kluczowych inicjatyw programu gospodarczego przygotowanego na Expo 2020 Dubai. Tak duża liczba wniosków i wysokie zainteresowanie programem „Go to Brand” pokazują, że polscy przedsiębiorcy dostrzegają szanse jakie daje promocja podczas Expo i podczas wydarzeń branżowych organizowanych w regionie Bliskiego Wschodu. Liczę na to, że działania promocyjne, które zostaną podjęte przez polskich przedsiębiorców realnie przełożą się na wzrost ich zysków i rozpoznawalność polskich marek. Wszystkich przedsiębiorców zapraszamy do udziału w Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym, które zaplanowaliśmy na 6 grudnia 2021 – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 Dubai.
Warto podkreślić, że w ramach poprzedniej edycji konkursu „Go to Brand – Expo 2020” dofinansowanie przyznano 79 projektom.
- Cieszy nas tak duże zainteresowanie konkursem „Go to Brand”. To niezwykle istotny element programu gospodarczego przygotowanego na Expo2020 w Dubaju. To dla nas też sygnał, że polscy przedsiębiorcy nie boją się wyzwań związanych z wkraczaniem na rynki arabskie. Cały program gospodarczy przygotowany na tę okazję ma pomóc przedsiębiorcom w wykorzystaniu nie tylko popytu wewnętrznego rynków Zatoki Perskiej, ale również całego kontynentu afrykańskiego. Co ważne, po zakończeniu Expo, nasze biura w regionie będą mogły kontynuować to, co rozpoczniemy podczas Expo – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Go to Brand – Expo 2020
Dofinansowanie w ramach „Go to Brand” otrzymają projekty, które mają na celu promocję marek produktowych (wyrobów/usług) nie tylko w trakcie wydarzeń organizowanych podczas Wystawy Światowej Expo w Dubaju. W programie promocji opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii są również wydarzenia zaplanowane w okresie poprzedzającym Expo 2020 Dubai i po jego zakończeniu. Wydarzenia targowe w programie obejmują kilkanaście branż i sektorów gospodarki, takich jak: biotechnologia i farmaceutyki, budownictwo, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda i kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie rekreacyjne, żywność, sprzęt medyczny, meble, usługi prozdrowotne oraz energetyka, ochrona środowiska, jeździectwo i hodowla koni.
Firmy mogły uzyskać maksymalnie 455 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15% wartości kosztów kwalifikowanych projektu. Sam projekt zgłaszany do konkursu może mieć wartość maksymalnie 1 000 000 zł.