Branża kosmetyczna, obejmująca produkcję i dystrybucję produktów pielęgnacyjnych, upiększających i higienicznych, jest kluczowym segmentem gospodarek wielu krajów, wpływając bezpośrednio na jakość życia konsumentów oraz kreowanie standardów piękna i zdrowia. Według prognoz w 2024 roku, wielkość przychodów ze sprzedaży produktów kosmetycznych w Polsce wyniesie blisko 6 miliardów USD.
Branża kosmetyczna w Polsce
Branża kosmetyczna obejmuje szeroki zakres produktów, od kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry, po produkty do higieny osobistej.
Najwyższy udział w ogólnoświatowym eksporcie z Polski kosmetyków w roku 2023 miały preparaty do upiększania i malowania (49% w kategorii kosmetyków); preparaty do golenia, dezodoranty (14% w kategorii kosmetyków) i preparaty do włosów (13% w kategorii kosmetyków). Eksport kosmetyków z Polski od 2019 do 2023 wzrósł o prawie 40%. Największe wzrosty w 2023 widać w takich kategoriach jak olejki eteryczne, mieszaniny substancji zapachowych, preparaty do upiększania i malowania.
Poznaj polską branżę kosmetyczną
Raport o polskiej branży kosmetycznej zawiera charakterystykę branży, strukturę eksportu i importu oraz trendy rozwojowe. Przedstawione są w nim także najważniejsze informacje o branży kosmetycznej w Japonii.
Katalog polskich firm z branży medycznej, które są obecne na rynku japońskim lub mają potencjał ekspansji na rynek japoński
Polskie firmy kosmetyczne: firmy znane globalnie (wg wyników badań Forbes), firmy – właściciele marek wyrobów kosmetycznych najwyżej ocenianych z uwagi na jakość (wg wyników badań Forbes), firmy kosmetyczne, aktywne na międzynarodowych i krajowych targach i prezentacjach kosmetyków obecne na portalu Świat Przemysłu Kosmetycznego,
Firma
Struktura produkcji
Więcej
Global Cosmed Global Cosmed – od 1 marca 2024 r. zmienił nazwę na Dr. Miele Cosmed Group
Polska, Radom
Niemcy, Stadtilm
Dr. Miele Cosmed Group (d. Global Cosmed) to producent kosmetyków i chemii gospodarczej. Główne zakłady fabryczne firmy znajdują się na terenie Polski i Niemiec. Fabryka w Radomiu – kosmetyki, Fabryki w Jaworze i niemieckim Stadtilm – chemia gospodarcza.
Do firmy należą m. in. takie marki kosmetyków jak Bobini Baby, Bobini Kids, Apart, Biophen. Firma produkuje kosmetyki myjąco-pielęgnacyjne, chusteczki nawilżane, żele pod prysznic, mydła w płynie, w tym składające się w 99 procentach ze składników pochodzenia naturalnego.
Eksport – kierunki geograficzne
Podwojenie rynków eksportowych w perspektywie trzech lat. 60 rynków w perspektywie trzech lat.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Założenie w 2005 r. firm dystrybucyjnych Global Cosmed Group GmbH oraz Global Cosmed GmbH w Hamburgu (Niemcy).
Oferta firmy Ziaja składa się z około 1200 preparatów pielęgnacyjnych oraz farmaceutyków. Obejmuje preparaty do twarzy, ciała, włosów, jamy ustnej. Produkowane są żele, balsamy, dezodoranty, kremy i mleczka do twarzy. W rankingu najlepszych polskich marek, marka Ziaja zajmuje pierwsze miejsce
Eksport – kierunki geograficzne
Ziaja jest dostępna w ponad 30 europejskich krajach. Największymi rynkami zbytu kosmetyków Ziaji za granicą są obecnie: Hiszpania, Czechy i Chorwacja.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
200 sklepów sprzedaży w kraju i za granicą. Dystrybucja produktów za granicą prowadzona jest przez duże sieci handlowe, drogerie oraz apteki.
Eveline Cosmetics SA, Sp.k. Polska, Lesznowola woj. mazowieckie
Firma wytwarza szeroki wachlarz produktów do pielęgnacji osobistej, m. in. do pielęgnacji włosów, kosmetyki do pielęgnacji dłoni i stóp, kosmetyki makijażowe do oczu.
Produkty makijażowe marki co roku są nagradzane w najważniejszych lokalnych plebiscytach. Oferowane są linie z bioaktywnym złotem, z filtrowanym śluzem ślimaka, płyny micelarne, fluidy, maskary, odżywki do paznokci, do rzęs, a także ujędrniająco-antycellulitowa linia do ciała Slim Extreme. Firma produkuje płyny i żele antybakteryjne. Marka Eveline Cosmetics ma przyznany Certyfikat Stowarzyszenia Kosmetyki Bez Okrucieństwa. Wśród najlepszych polskich marek kosmetycznych marka Eveline zajmowała w 2021 r. trzecie miejsce w rankingu Forbes’a. W 2023 r. drugie miejsce.
Eksport – kierunki geograficzne
Marka Eveline jest obecna na wszystkich kontynentach w ponad 90 krajach i w planach ma dalszą ekspansję. Kosmetyki Eveline są dostępne m. in. we Francji, Hiszpanii, Niemczech, na Ukrainie, w Kazachstanie, Hong-Kongu, Bułgarii, Portugalii, Holandii, Chorwacji, Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej, Maroku, Egipcie a także na Mauritiusie, w Singapurze i w Finlandii.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Cały katalog produktów Eveline Cosmetics można kupić bez wychodzenia z domu. Pod koniec kwietnia br. firma otworzyła sklep internetowy.
Kosmetyki firmy Oceanic produkowane w zakładzie produkcyjnym w Trąbkach Małych, woj. pomorskie. Są tworzone m.in. dla osób o skórze wrażliwej i skłonnej do alergii.
Marka AA Wings of Color – pierwsza pełna gama kosmetyków do makijażu dla osób ze skórą wrażliwą i skłonna do alergii.
W ofercie OCEANIC znajduje się ok 1000 produktów: kosmetyki massmarketowe AA Cosmetics, dermokosmetyki Oillan i AA Therapy. OCEANIC posiada 7 certyfikatów jakościowych, w tym certyfikat GMP. Wśród najlepszych polskich marek kosmetycznych marka AA zajmuje piąte miejsce wśród ocenianych 13 polskich marek.
Eksport – kierunki geograficzne
OCEANIC obecny jest w ponad 30 krajach świata. Szczególnie silną pozycją firma cieszy się na Litwie, Ukrainie i Węgrzech. Kosmetyki i dermokosmetyki marek OCEANIC dostępne są także w USA, Korei Południowej i Europie Zachodniej. Głównymi kierunkami rozwoju na najbliższe lata będą Europa, Afryka północna, Bliski i Daleki Wschód.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Kosmetyki OCEANIC są dopasowane do lokalnych wymagań regulacyjnych, kulturowych i społecznych oraz preferencji klientów na poszczególnych rynkach. Współpraca z lokalnymi dystrybutorami.
Piąte miejsce w zestawieniu 10 największych polskich firm kosmetycznych należy do Orkla Care. To holding marek takich, jak Bio-Oil (pielęgnacja skóry, uniwersalny olejek do twarzy i ciała), Perspirex (antyperspirant), Jordan (higiena jamy ustnej).
Przez długi czas do grupy należały także Soraya i Dermika, jednak w 2020 roku Orkla Care sprzedało linie firmie Bielenda. Obecnie portfolio Orkla Care skupia się na produktach z kategorii Health, Home & Personal Care oraz Wound Care.
Eksport – kierunki geograficzne
Orkla jest jednym z najstarszych norweskich koncernów gospodarczych. Orkla to czołowy dostawca marek dla handlu spożywczego, specjalistycznego, aptecznego, piekarniczego oraz gastronomii.
Działalność marki na świecie obejmuje obszary biznesowe w wielu krajach, tj. Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care i Orkla Food Ingredients. Obecnie Orkla Care S.A., działająca w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii, jest liderem w dystrybucji marek własnych. W Polsce firma odpowiada za promocję, sprzedaż i dystrybucję zarówno marek własnych, jak i produktów renomowanych firm.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Orkla Care S.A. współpracuje z największymi markami na świecie.
Cosmo to międzynarodowa firma z sektora beauty. Firma rodzinna, międzynarodowa, z polskim kapitałem, która stała się liderem branży beauty w sektorze stylizacji paznokci. Lider sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych.
Jest właścicielem marek NEONAIL, NEONAIL Expert, MYLAQ oraz makijażowej NEO MAKE UP. Oferuje także produkty do pielęgnacji dłoni, stóp oraz oczu.
Eksport – kierunki geograficzne
Firma eksportuje swoje wyroby do 40 krajów.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Sklepy internetowe: Hiszpania, Włochy, Niemcy.
Dr Irena Eris S.A. Polska, Piaseczno, woj. mazowieckie
Portfolio firmy Dr Irena Eris S.A. opiera się na produkcji kosmetyków oraz działalności sieci instytutów kosmetycznych i pięciogwiazdkowych hoteli SPA. Firma tworzy produkty kosmetyczne w zakładzie produkcyjnym w Piasecznie. Jej receptury kosmetyczne są nieustannie doceniane przez bazę klientów z całej świata.
Oferta firmy obejmuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy – m.in: serum, kremy pod oczy, demakijaż i oczyszczanie maski, kremy do twarzy na dzień i na noc, pielęgnacja szyi i dekoltu, kosmetyki do pielęgnacji ciała, pielęgnacji biustu, dłoni i stóp, kosmetyki do makijażu – twarz: podkłady, pudry, oczy: tusze, kredki, usta: błyszczyki. Oferuje także dermokosmetyki w tym wyroby medyczne, kosmetyki oraz leki uzdrowiskowe. Dr Irena Eris jako jedyna niefrancuska marka kosmetyczna, od 2012 roku jest członkiem prestiżowego Comité Colbert – klubu najbardziej luksusowych marek europejskich. Spółka jest właścicielem Centrum Naukowo-Badawczego Dr Irena Eris. Spółka oferuje swoje produkty w ramach następujących marek: produkty marki Dr Irena Eris; produkty marki Pharmaceris; produkty marki Emotopic; produkty marki Lirene; oraz produkty marki Under Twenty.
Eksport – kierunki geograficzne
Produkty Dr Irena Eris S.A. sprzedawane są w 74 krajach świata.
Przewidywany jest rozwój działalności Spółki na rynkach zagranicznych na których Spółka sprzedaje swoje produkty oraz w USA i Kanadzie. Przewidywany jest zakup marek kosmetycznych w Europie, uzyskanie stabilnej i trwałej pozycji na kluczowych rynkach międzynarodowych (EU, USA i MENA – kraje Bliskiego Wschodu i Afryka Północna).
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Kosmetyki produkowane przez Spółkę sprzedawane są w drogeriach, aptekach, perfumeriach, salonach piękności, supermarketach oraz sklepach internetowych w ponad 70 krajach na całym świecie.
Bielenda Kosmetyki Naturalne to polska firma kosmetyczna. Oferta składa się z ponad 400 produktów kosmetycznych o naturalnych składach. Firma produkuje naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów oraz kosmetyki do makijażu.
Do Grupy Bielenda należą takie marki, jak: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté.
Wszystkie kosmetyki powstają w siedzibie firmy w Krakowie.
BIELENDA posiada certyfikaty jakości ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015 (Międzynarodowy Standard Zarządzania Środowiskowego – minimalizowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne) oraz GMP.
Eksport – kierunki geograficzne
Kosmetyki marki Bielenda są dostępne w ponad 55 krajach świata. Bielenda dystrybuuje swoje produkty m.in. do Francji, Rumunii, Hiszpanii, Grecji, Estonii, Łotwy, Litwy, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Portugalii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz na Cypr. Bielenda od lat jest dostępna w Korei Południowej, gdzie zajmuje ważna pozycję w segmencie produktów do demakijażu. Rozwijana jest sprzedaż m.in. w Singapurze, Hong Kongu i w Japonii.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Europy Zachodniej. Dostarcza kosmetyki do finalnych odbiorców na terenie Polski i odbiorców działających na rynkach zagranicznych.
Przedsiębiorstwo Dramers jest producentem z sektora chemii kosmetycznej oraz chemii gospodarczej. Poza produkcją wyrobów pod własnymi markami firma specjalizuje się w produkcji na zlecenie klientów.
W sektorze chemii kosmetycznej specjalizuje się w tworzeniu kosmetyków zapachowych, pielęgnacyjnych i do stylizacji włosów. W skład linii należących do Dramers wchodzą marki: Jean Marc, Professional STYLE, 4seasons oraz LOOK EXPERT, Concertino. Marka 4seasons to lakiery i pianka do włosów, marka LOOK EXPERT szampon i odżywka do włosów, pod marką Professional STYLE produkowane są i sprzedawana także wyroby do pielęgnacji włosów. Najszerszy zestaw wyrobów produkowany jest i sprzedawanych pod marką JEAN MARC i obejmuje spraye do ciała, wody po goleniu, liczne wody toaletowe, wody perfumowane, zestawy upominkowe, żele pod prysznic. Dramers produkuje także zmywacz do paznokci i spraye do ciała pod marką Concertino. Prezentując zasady działania firmy Dramers wskazano na wykorzystywanie zasad filozofii Kaizen, japońskiej koncepcji postępowania w obszarze praktyki i sztuki zarządzania.
Eksport – kierunki geograficzne
Dramers dystrybuuje produkty do 58 krajów.
Torf Corporation Sp. z o.o. Polska, Kąty Wrocławskie, woj. dolnośląskie
Torf Corporation Sp. z o.o. oferuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała oraz produkty do pielęgnacji jamy ustnej pod marką własną oraz markami swoich klientów. W swym portfolio posiada ponad 700 aktywnych indeksów wyrobów gotowych.
Spółka wykorzystuje korzystne dla człowieka działania torfu w produktach kosmetycznych.
W produkcji kosmetyków Spółka stosuje uzyskiwany z torfu ekstrakt zawierający cenne mikro- i makroelementy nazwany torf tołpa®
Ekstrakt ten działa wszechstronnie korzystnie na skórę: chroni i nawilża, regeneruje, wzmacnia odporność, hamuje rozwój bakterii działa antyoksydacyjnie.
Torf Corporation jest odpowiedzialny za markę Tołpa (której fundament stanowi ekstrakt z torfu, dodawany do kosmetyków firmy) oraz produkcję marek własnych. Jest właścicielem marek ON pasty do zębów i płynów do ust dentica by tołpa®. Spółka produkuje serum i koncentraty kremy na dzień i na noc), kremy pod oczy, pasty do zębów, balsamy do ust, kremy z filtrem, mleczka i emulsje, oliwki i olejki, pianki i żele do mycia.
Eksport – kierunki geograficzne
Kosmetyki firmy spotkać można na 25 rynkach zagranicznych.
INGLOT jest w Polsce liderem branży kosmetyków kolorowych. W ofercie Inglot jest ponad 2500 produktów. Produkuje najwyższej jakości kosmetyki podkreślające urodę. Firma Inglot stworzyła i produkuje m.in. lakiery hybrydowe, tusze do rzęs, cienie do powiek, żele do powiek, podkłady do twarzy.
Marka Inglot to marka cruelty-free (lista PETA -People for Ethical Treatment of Animals). Firma posiada certyfikat Halal (dokument potwierdzający zgodność wyrobu z zasadami islamu). 95% produktów INGLOT powstaje w laboratoriach i stanowiskach produkcyjnych zlokalizowanych w Przemyślu.
Eksport – kierunki geograficzne
Polskie przedsiębiorstwo kosmetyczne o globalnym zasięgu. 90 krajów (Europa, Azja, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Afryka, Australia), 950 lokalizacji. Posiada pozycję dominującą na krajowych rynkach kosmetycznych w Malezji, Azerbejdżanie oraz w Irlandii.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Poza Polską przedsiębiorstwo prowadzi działalność jako INGLOT Cosmetics. Różnorodne kanały sprzedaży, dostępność w wielu sieciach online oraz marketplace’ach.
Delia Cosmetics Sp. z o.o. Polska, Rzgów, woj. łódzkie
Kapitał polski
Delia Cosmetics – producent kosmetyków do włosów, ciała i makijażu. Producent henny do brwi i rzęs, kosmetyków do pielęgnacji ciała, twarzy, dłoni, stóp, do demakijażu. Producent kosmetyków do makijażu twarzy, ust, oczu, lakierów i odżywek do paznokci, zmywaczy.
Producent kosmetyków do pielęgnacji włosów, stylizacji, koloryzacji i rozjaśniania. Delia produkuje również szeroka gamę kosmetyków dla mężczyzn. Delia Cosmetics jest właścicielem dwóch marek – Delia i Cameleo. Firma coraz bardziej koncentruje się na produkcji kosmetyków wegańskich z naturalnymi, certyfikowanymi składnikami.
Eksport – kierunki geograficzne
W 2021 Delia Cosmetics rozpoczęła współpracę z nowymi rynkami zagranicznymi: Ekwador, Chile, Uzbekistan, Bahrajn, Oman i Nepal. W sumie Delia Cosmetics wysyła swoje produkty na ponad 90 rynków zlokalizowanych na pięciu kontynentach. Delia eksportuje kosmetyki przede wszystkim do krajów Unii Europejskiej, a także do Ameryki Południowej i Azji Południowo-Wschodniej.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Na rynkach zagranicznych dystrybutorów naszych produktów zachęcamy przede wszystkim jakością, a oprócz tego szerokim asortymentem i wsparciem sprzedaży.
Janda to marka kosmetyków nazwana na cześć jednej z najwybitniejszych polskich aktorek teatralnych i filmowych – Krystyny Jandy. W Spółce Krystyna Janda produkowane są kosmetyki dla kobiet dojrzałych.
Pierwsze produkty z linii Siła Nici Kosmetycznych pojawiły się w szerokiej dystrybucji na masowym rynku we wrześniu 2015 roku odnosząc ogromny sukces. Spółka produkuje balsamy do ciała, do demakijażu, kosmetyki dla mężczyzn, kremy do twarzy i na noc dla różnych grup wiekowych, krem na dzień i na noc, krem pod oczy, make-upy, maseczki, serum (zróżnicowanego przeznaczenia).
Eksport – kierunki geograficzne
Prowadzenie prac nad dostępnością produktów Janda na rynkach zagranicznych.
Badanie możliwości wprowadzenia produktów Janda na rynek w Stanach Zjednoczonych, Australii, Wielkiej Brytanii.
Laboratorium Kosmetyków Naturalnych FARMONA Sp. z o.o Polska, Kraków
Farmona produkuje kosmetyki do pielęgnacji włosów, ciała, twarzy.
W ofercie Firmy znajduje się obecnie ponad 500 produktów wielu marek (w tym marki Farmona, Farmona Professional), skierowanych zarówno do klientów indywidualnych, jak i do odbiorców profesjonalnych – gabinetów kosmetycznych, gabinetów masażu i spa.
Kosmetyki oparte są na naturalnych składnikach aktywnych. W Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona stosowana jest w produkcji zasada zrównoważonego rozwoju – Firma korzysta ze składników pochodzących z odnawialnych źródeł, stosuje procedury ekologicznej produkcji, czerpiąc z najnowszych odkryć technologii. Laboratorium Farmona posiada certyfikat Dobrej Praktyki Produkcji (GMP) kosmetyków, certyfikat ISO 22716:2007, certyfikat ISO 9001:2008, Posiada ISO 14001:2004, poświadczający wdrożenie Systemu Zarządzania Środowiskowego.
Eksport – kierunki geograficzne
Laboratorium Kosmetyków Naturalnych FARMONA eksportuje swoje kosmetyki do 60 krajów na całym świecie. Głównym kierunkiem eksportu są kraje europejskie. Prowadzony jest eksport do krajów Bliskiego Wschodu (ZEA, Arabia Saudyjska), krajów Azji (Wietnam, Tajwan), a także do USA i Kanady.
STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. Polska, Warszawa
Stara Mydlarnia to duża rodzinna firma produkująca naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, kosmetyki dla mężczyzn, akcesoria. Ważną częścią działalności firmy jest produkcja całkowicie ręcznie wyrabianych mydeł w blokach, muffinek, creamersów i kul do kąpieli – „hand made by Stara Mydlarnia”.
Oferuje ponadto produkty do aromaterapii ze składnikami, w większości pochodzenia naturalnego.
Do pielęgnacji twarzy produkowane są kremy, toniki, olejki, żele; pielęgnacji ust-peelingi, pomadki ochronne, peelingujące; produkowane są kremy ochronne SPF (Sun Protection Factor). Do pielęgnacji ciała produkowane są żele, olejki, kawiory (koncentraty substancji pochodzenia naturalnego), środki do pielęgnacji dłoni, stóp, środki do masażu. Do pielęgnacji włosów produkowane są szampony, odżywki do olejowania włosów).
Eksport – kierunki geograficzne
Rynki Bliskiego Wschodu – ZEA. Planowany szybki rozwój eksportu. Marka rozwija sieć dystrybucyjną za granicą – rynki, jak japoński, amerykański, australijski.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
W 2010 roku STARA MYDLARNIA rozpoczęła budowę sieci sklepów franczyzowych. Obecnie to sieć kilkudziesięciu sklepów własnych i franczyzowych, sukcesy w eksporcie, szereg prestiżowych nagród kosmetycznych, uznanie klientów w kraju i za granicą.
Laboratorium Kosmetyczne AVA Polska, Całowanie, woj. mazowieckie
Laboratorium Kosmetyczne AVA zostało założone w 1961 r., oferuje szeroka gamę produktów ekologicznych, dermokosmetyków i tradycyjnych, profesjonalnych, skierowanych do gabinetów kosmetycznych.
Jako pierwsza polska firma otrzymała licencję na produkcję kosmetyków ekologicznych od francuskiej jednostki certyfikującej ECOCERT. W swojej ofercie posiada trzy certyfikowane linie: Eco Linea, Eco Garden Aloe Organic.
Produkcja Laboratorium AVA obejmuje: Linie kosmetyków ekologicznych i bio (np. kremy z ekstraktami warzyw), Linie przeciwzmarszczkowe (np. krem z formułą biokolagen), Dermokosmetyki (pianki, peelingi), Linia pielęgnacji ciała (np. serum modelujące biust), linie kosmetyki dla mężczyzn, kosmetyki do demakijażu.
Eksport – kierunki geograficzne
Udział eksportu w ogólnej sprzedaży AVA z roku na rok znacząco wzrasta. Kosmetyki AVA dostępne są w 36 krajach: m. in. w Japonii.
Allvernum Sp. z o.o. Polska, Skawina, woj. małopolskie
Polski producent kosmetyków. Polski kapitał. Działa od 2013 r. początkowo pod nazwą Allverne, od 2018 r. nazwa firmy to Allvernum Sp. z o.o.
W portfolio marki znajduje się pięć głównych linii kosmetycznych Allverne Science&Nature – hipoalergiczne kremy do twarzy, Allverne Home&Essences – seria świec zapachowych i dyfuzorów, wody perfumowane dla kobiet, Vitea –kosmetyki do higieny intymnej i Allverne Nature’s Essences. W ofercie firmy są kosmetyki micelarne do oczyszczania twarzy o hipoalergicznych formułach. W edycji 2022 LOVE COSMETICS AWARDS Jury nagrodziło kolekcję wód perfumowanych Green Herbs. W poprzednich latach firma była także nagradzana w konkursach organizowanych przez Instytucje związane z branżą kosmetyczną. Kosmetyki Allvernum są certyfikowane przez – European Commission Cosmetic Product Notification Portal (CPNP).
Eksport – kierunki geograficzne
Uczestnictwo w projekcie Polskie Mosty Technologiczne finansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w latach 2018-2023.
Udział w projekcie umożliwił firmie opracowanie strategii wejścia jej kosmetyków na rynek Kanady, Kazachstanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Tajwanu i rozpoczęcie sprzedaży eksportowej.
Pollena Kosmetyki i Mydła Naturalne Sp. z o.o. Pollena Ostrzeszów
Polska, Ostrzeszów, woj. wielkopolskie
Pollena Ostrzeszów to producent środków higieny i czystości. Asortyment produkcji obejmuje mydła, żele pod prysznic, balsamy, środki do oczyszczania twarzy, produkty do pielęgnacji i mycia dzieci i niemowląt ponadto firma produkuje detergenty do prania, zmywania naczyń, sprzątania domu, płyny do prania i odplamiacze.
Do firmy należy marka Biały Jeleń (produkty hipoalergiczne) należąca do grupy najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków w Polsce.
Jest także właścicielem marki Dzidziuś (szampony, żele, mydła) dla niemowląt. Pollena posiada certyfikat GMP przyznany przez Noble Cert Test &Certification Institute.
Eksport – kierunki geograficzne
Pollena Ostrzeszów „ cieszy się uznaniem i lojalnością klientów nie tylko na krajowym rynku, ale również za granicą”
YOPE opracowuje koncepcyjnie i sprzedaje naturalne kosmetyki i środki czystości. Na początku swojej działalności przedsiębiorstwo opierało swoją ofertę produktową na mydłach, żeby następnie rozszerzyć portfolio o żele, balsamy, kremy do rąk oraz produkty dla dzieci i do domu.
W 2024 roku, spółka proponowała klientom szeroką gamę preparatów do pielęgnacji włosów, twarzy i ciała. Firma YOPE, poszukuje swoich przewag konkurencyjnych w oferowaniu produktów o złożonej kompozycji zapachowej, naturalnym i wysokojakościowym składzie, a także atrakcyjnym design opakowań. Ważnym z perspektywy przedsiębiorstwa jest również utrzymanie cen preparatów na poziome pozwalającym im dotrzeć do dużej grupy docelowej.
Eksport – kierunki geograficzne
Przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dedykowanych sklepów internetowych lub dystrybutorów, w krajach Europy Zachodniej, Azji i Ameryce Północnej.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Przedsiębiorstwo jest też obecne w Japonii, gdzie promuje swoją markę poprzez identyfikację dziewięciu wartości dla klienta: jakość, bezpieczeństwo, klarowność, zapach, design, zrównoważony rozwój, dostępność cenowa, filozofia marki oraz brak testowania produktów na zwierzętach. Sklep stacjonarny YOPE znajduje się w Nagasaki. Z kolei oferta sklepu internetowego obejmuje 61 preparatów do pielęgnacji ciała, 9 preparatów do pielęgnacji przeznaczonych dla dzieci, a także 19 środków czystości.
GLOBAL COSMED S.A. (debiut na GPW 13 kwietnia 2013)
Po zmianie nazwy w 2024 r. Dr. Miele Cosme Group SA
Polska, Radom
Dr. Miele Cosmed Group (d. Global Cosmed) to producent kosmetyków i chemii gospodarczej. Główne zakłady fabryczne firmy znajdują się na terenie Polski i Niemiec. Fabryka w Radomiu – kosmetyki, Fabryki w Jaworze i niemieckim Stadtilm – chemia gospodarcza.
Do firmy należą m. in. takie marki kosmetków jak Bobini Baby, Bobini Kids, Apart, Biophen. Firma produkuje kosmetyki myjąco-pielęgnacyjne, chusteczki nawilżane, żele pod prysznic, mydła w płynie, w tym składające się w 99 procentach ze składników pochodzenia naturalnego.
Eksport – kierunki geograficzne
Ekspansja na rynki zagraniczne Podwojenie rynków eksportowych w perspektywie trzech lat. 60 rynków w perspektywie trzech lat.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Założenie w 2005 r. firm dystrybucyjnych Global Cosmed Group GmbH oraz Global Cosmed GmbH w Hamburgu (Niemcy).
Miraculum SA Polska, Warszawa
Spółka Giełdowa
Notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od kwietnia 2007 r.
Działalność Spółki Miraculum SA, której nazwa nawiązuje do historycznych poprzedników koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio Spółki znajdują się następujące marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal, Wars, Lider, Być może, Gracja, Mirasol, Paloma, Joko oraz Virtual. Firma działa na rynku sprzedaży detalicznej. Oznacza to, że produkty oferowane przez spółkę trafiają do ostatecznych odbiorców (klientów sklepów detalicznych) poprzez kanał tradycyjny (hurtowy) lub nowoczesny (sieci handlowe). Produkty spółki obecne są na rynku krajowym jak i na rynkach międzynarodowych..(Miraculum 1)
Eksport – kierunki geograficzne
Główne rynki eksportowe to Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa. Kosmetyki firmy Miraculum dostępne są obecnie na 41 rynkach. Planowane jest wejście na rynek Arabii Saudyjskiej i ZEA.
Harper Hygienics SA Harper Hygienics S.A. Producent Kosmetyków
Polska, Warszawa
Spółka notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papirow Wartościowych od 2010 r.
Hyper Hygienics jest producentem produktów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry. Główna marką spółki jest Cleanic. Pod tym brandem funkcjonuje dziś ponad 40 produktów, w tym w szczególności do demakijażu twarzy, do oczyszczania i pielęgnacji skóry dziecięcej ( Cleanic Kindii) oraz do higieny intymnej (Cleanic Intimate). Spółka zajmuje się także produkcją marek własnych dla sieci handlowych.
Eksport – kierunki geograficzne
Firma eksportuje głównie na rynki Europy Zachodniej.
Przedstawicielstwa za granicą/Inne formy obecności na rynku zagranicznym
Współpraca z firmą Musgrave z siedzibą w Irlandii, wprowadzenie produktów marki Kindii do sprzedaży w sieci SuperValu.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu.
Funkcjonalne
Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.