Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Wysoki potencjał polsko-japońskiej współpracy w zakresie gier
Japończycy przejawiają coraz większe zainteresowanie zagranicznymi tytułami oraz produkcjami indie.
Do branż perspektywicznych zalicza się branża gamingowa. W webinarium w ramach cyklu „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai”, które odbyło się 12 września 2024 r., wzięło udział ponad 40 osób.
W ostatnich latach branża gamingowa doświadczyła bardzo dynamicznego rozwoju na rynku światowym, co stwarza wiele perspektyw do pogłębienia współpracy miedzy firmami z Polski i Japonii. Obecnie, pomimo znaczącej konkurencji ze strony japońskich firm, wiele firm z Polski z sukcesem zaistniało na japońskim rynku. Przykładem mogą być tutaj takie firmy jak m.in. CD Projekt, Techland czy też studio Bloomer Team, które z powodzeniem współpracują ze znanymi na całym świecie japońskimi gigantami branżowymi takimi jak studio Trigger czy też Konami.
Niewiele branż ukazuje ogromny potencjał współpracy pomiędzy Polską i Japonią tak dobitnie jak branża gier. Potencjał współpracy polsko-japońskiej w zakresie gier jest znaczący, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży w obu krajach. Polska jest jednym z liderów produkcji gier w Europie, Japonia jest trzecim największym krajowym rynkiem dla gier, który pomimo ogromnej populacji graczy dalej rośnie.
Japońskie firmy są znane z produkcji gier o najwyższej jakości technologicznej i artystycznej. Stanowiący niegdyś bastion konsol wraz z hegemonią rodzimych potentatów Sony i Nintendo, dziś japoński rynek przeżywa kolejną falę rozkwitu poprzez rosnącą popularność gier mobilnych i przede wszystkim gier na komputery PC. W ciągu minionych pięciu lat rynek gier PC w Japonii podwoił się, a Japończycy przejawiają coraz większe zainteresowanie zagranicznymi tytułami oraz produkcjami indie. Polscy producenci, poprzez sporą liczbę publikowanych tytułów, stają się naturalnym kierunkiem rosnącego zainteresowania graczy z Japonii.
Podczas webinarium zorganizowanego przez Zespół Expo w PAIH, swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedsiębiorcy działający na rynku japońskim oraz eksperci z instytucji wspierających biznes: przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio, EU-Japan Centre for Industrial Cooperation, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, Indie Games, Indie Game Incubator oraz Tokyo Game Show Management Office.