Wysoki potencjał polsko-japońskiej współpracy w zakresie gier
Do branż perspektywicznych zalicza się branża gamingowa. W webinarium w ramach cyklu „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai”, które odbyło...
Do branż perspektywicznych zalicza się branża gamingowa. W webinarium w ramach cyklu „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai”, które odbyło się 12 września 2024 r., wzięło udział ponad 40 osób.
W ostatnich latach branża gamingowa doświadczyła bardzo dynamicznego rozwoju na rynku światowym, co stwarza wiele perspektyw do pogłębienia współpracy miedzy firmami z Polski i Japonii. Obecnie, pomimo znaczącej konkurencji ze strony japońskich firm, wiele firm z Polski z sukcesem zaistniało na japońskim rynku. Przykładem mogą być tutaj takie firmy jak m.in. CD Projekt, Techland czy też studio Bloomer Team, które z powodzeniem współpracują ze znanymi na całym świecie japońskimi gigantami branżowymi takimi jak studio Trigger czy też Konami.
Niewiele branż ukazuje ogromny potencjał współpracy pomiędzy Polską i Japonią tak dobitnie jak branża gier. Potencjał współpracy polsko-japońskiej w zakresie gier jest znaczący, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży w obu krajach. Polska jest jednym z liderów produkcji gier w Europie, Japonia jest trzecim największym krajowym rynkiem dla gier, który pomimo ogromnej populacji graczy dalej rośnie.
Japońskie firmy są znane z produkcji gier o najwyższej jakości technologicznej i artystycznej. Stanowiący niegdyś bastion konsol wraz z hegemonią rodzimych potentatów Sony i Nintendo, dziś japoński rynek przeżywa kolejną falę rozkwitu poprzez rosnącą popularność gier mobilnych i przede wszystkim gier na komputery PC. W ciągu minionych pięciu lat rynek gier PC w Japonii podwoił się, a Japończycy przejawiają coraz większe zainteresowanie zagranicznymi tytułami oraz produkcjami indie. Polscy producenci, poprzez sporą liczbę publikowanych tytułów, stają się naturalnym kierunkiem rosnącego zainteresowania graczy z Japonii.
Podczas webinarium zorganizowanego przez Zespół Expo w PAIH, swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedsiębiorcy działający na rynku japońskim oraz eksperci z instytucji wspierających biznes: przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio, EU-Japan Centre for Industrial Cooperation, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, Indie Games, Indie Game Incubator oraz Tokyo Game Show Management Office.
Obejrzyj webinarium
Materiał wideo będący zapisem webinarium dostępny jest na profilu Poland at Expo na YouTube