Podbij światowe rynki dzięki nowym funduszom
Twoja firma ma świetny produkt z potencjałem eksportowym, ale brakuje mu promocji na szeroką skalę? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłasza start naboru w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai. Celem działania jest wsparcie promowania marek produktowych polskich przedsiębiorstw nie tylko w Japonii, ale i na rynkach azjatyckich. Wnioski można składać już od 23 lipca 2024 r., a budżet na ten cel to aż 25 mln zł!
Nabór do programu
Inicjatywa jest skierowana do polskich przedsiębiorstw mających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych. Mowa tu zarówno o samej Japonii, jak i innych krajach Azji Południowo-Wschodniej (Korea Południowa, wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża).
Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców, którzy przewidują udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych w Programie promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai. Program opracowano w ramach działania 2.26 Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027. Więcej informacji o wskazanym powyżej programie znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/program-promocji-expo-2025.
Celem naboru jest zwiększenie widoczności polskich marek na międzynarodowej arenie rynków azjatyckich oraz wsparcie ich rozwoju poprzez nawiązywanie nowych kontaktów handlowych i budowanie relacji biznesowych.
Program oferuje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowalnych, a całkowity budżet na ten cel wynosi 25 mln zł. Nie ma minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych. Wnioski można składać od 23 lipca do 26 września 2024 r.
Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na:
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
- kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.)
Wymagania
Aby wziąć udział w naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” na rynki azjatyckie, firmy muszą spełniać m. in. kryteria:
- Wysokość przychodów: Wnioskodawca musi wykazać przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług;
- Rodzaj przedsiębiorstwa: Uczestnikami mogą być jedynie mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa (MŚP), zarejestrowane i prowadzące działalność na terenie Polski;
- Nakłady na działalność B+R: Wnioskodawca ponosił nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożył innowacje produktowe lub w procesach biznesowych w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, co znajduje odzwierciedlenie w złożonym do GUS formularzu PNT-01, PNT-02 lub PNT-02u;
- Zakres działań: Dofinansowanie może obejmować koszty działań promocyjnych, takich jak udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy na wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji.
Szczegółowe informacje o trwającym naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia) znajdują się na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/promocja-marki-innowacyjnych-msp-expo-2025-japonia.