Luma Milanówek – współczesna marka z lokalną duszą

250817 Expo partnerzy Luma fot A Stykowski 79 scaled

Luma Milanówek to polska marka, która udowadnia, że przywiązanie do lokalnych wartości, a zarazem współczesność, mogą iść w parze, tworząc zupełnie nową jakość. Zakorzeniona głęboko w ponad stuletniej tradycji jedwabnictwa w Milanówku, czerpie z dziedzictwa regionu, jednocześnie szeroko podchodząc do tematu małej i wielkiej ojczyzny.

Marka ma bowiem do zaoferowania coś więcej niż po prostu galanterię jedwabną – za pośrednictwem apaszek, poszetek i piór wiecznych inspirowanych wielkimi Polakami proponuje nam subtelną formę patriotyzmu. Bez wielkich haseł na ustach. W sposób naturalny, niewymuszony, umożliwia nam noszenie tego, co symbolizuje cenne cechy w nas samych, Polakach, tak na co dzień jako element naszego ubioru.

Najlepszym przykładem tego połączenia są kolekcje jedwabnych produktów poświęconych wybitnym postaciom z historii Polski: Fryderykowi Chopinowi, Marii Skłodowskiej-Curie, Mikołajowi Kopernikowi, Adamowi Mickiewiczowi czy Wisławie Szymborskiej. Nie są to sztampowe przedmioty z wizerunkiem sławnych Polaków – to autorskie, graficzne interpretacje ich życia, dokonań, pełne symboliki, które – przeniesione na jedwab – stają się nośnikiem opowieści i emocji. W ten sposób marka oddaje hołd polskości, – robi to szykownie, inteligentnie – z klasą.

Wprowadzając na rynek kolekcję inspirowaną wielkimi Polakami, Luma Milanówek prezentuje oryginalną interpretację definicji patriotyzmu – codziennego, dyskretnego, nienachalnego. Nosząc apaszkę z motywami z „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, poszetkę z symbolami odkryć Marii Skłodowskiej-Curie czy pióro z nazwiskiem Chopina, klienci marki wyrażają dumę z polskiego dziedzictwa w sposób subtelny i elegancki. Jednocześnie mogą się głęboko utożsamiać z tym, co na siebie zakładają, wszak polskość przez lata kojarzona była (i nadal jest) z kreatywnością, wolnością, dumą, silnymi emocjami, a te cechy mieli w sobie niewątpliwie wielcy Polacy, których twórczość została na nowo zinterpretowana i przeniesiona na jedwab.

W efekcie powstają przedmioty niepowtarzalne, które mogą posłużyć jako idealny prezent z Polski, zarówno dla obcokrajowców, jak i dla tych, którzy cenią własne dziedzictwo, ale nie chcą rezygnować przy tym z nowoczesnego stylu. Marka pokazuje, że mądre nawiązanie do historii i kultury może być siłą napędową młodej, współczesnej marki modowej. I, co nie mniej ważne, Luma Milanówek udowadnia, że moda nie musi być tylko piękna – może też być głęboka i znacząca. Dzięki takiemu podejściu apaszka nie jest już „tylko” apaszką, dodatkiem do ubioru, ale niesie za sobą przesłanie. W końcu ubiór zawsze nas określał, dawniej poznawano w ten sposób, do jakiego stanu społecznego należeliśmy, dziś natomiast ubiorem wyrażamy siebie i nasze wartości.

Fot.: A. Stykowski / PAIH

Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter „Polska na Expo”

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi udziału Polski w Wystawie Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai. Otrzymuj regularne powiadomienia bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową.