Po dwóch miesiącach cotygodniowych webinariów poprzedzających Wystawę Światową Expo 2020 Dubai, przyszedł czas na pierwsze podsumowania. 9 spotkań, ponad 500 uczestników i dziesiątki odpowiedzi na pytania zadawane przez przedsiębiorców. To dowód, że przedstawiciele polskich firm widzą szansę na rozszerzenie swojej działalności również na rynki krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

We wrześniu planowana jest kolejna seria webinariów. Serdecznie zapraszamy do zgłaszania chęci uczestnictwa w spotkaniach i propozycji tematów poprzez formularz kontaktowy dostępny TUTAJ.

Webinaria, które odbywały się od maja do lipca, były częścią Programu Gospodarczego na Expo 2020 Dubai i odpowiedzią na oczekiwania przedsiębiorców, którzy poszukiwali praktycznych i rzetelnych odpowiedzi na kwestie związane z ekspansją na nowe rynki. Wzięli w nich udział przedsiębiorcy planujący eksport towarów i usług na rynki krajów Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki, zainteresowani inwestowaniem w tych krajach oraz planujący nawiązanie relacji biznesowych z nowymi partnerami przy okazji Expo 2020 w Dubaju.

Za opracowanie programu serii webinariów oraz poszczególnych spotkań odpowiadali specjaliści Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Zagranicznych Biur Handlowych PAIH. Do udziału w webinariach w roli prelegentów zaproszeni zostali także eksperci zewnętrzni, którzy mogli podzielić się swoim doświadczeniem z przedsiębiorcami.


Ochrona prawa własności intelektualnej w kontekście Expo 2020 Dubai

Partner merytoryczny webinarium – Polska Izba Rzeczników Patentowych

Tematyka:

- dowód pierwszeństwa z wystawy światowej,

- strategie ochrony innowacyjnych rozwiązań, wynalazki i wzory użytkowe,

- znaki towarowe i wzory przemysłowe,

- ochrona celna na granicy, bazy przedmiotów własności przemysłowej,

- naruszenia praw do patentów, znaków towarowych i wzorów przemysłowych.

Jak przygotować się do misji wyjazdowej? Targi w ZEA

Partner merytoryczny webinarium – MK Business Link – firma wspierająca relacje biznesowe między Europą a Bliskim Wschodem, zajmując się m.in. kompleksową obsługą firm wybierających się na wydarzenia branżowe w ZEA.

Tematyka:

- przewodnik po targach w ZEA,

- jak przygotować się do targów, na co zwrócić uwagę i o czym należy pamiętać biorąc udział w wydarzeniach branżowych.

 

Poznaj rynki arabskie przed Expo 2020 Dubai

W webinariach wzięli udział przedstawiciele ambasad RP oraz firm, które prowadzą działalność w państwach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Na pięciu spotkaniach zaprezentowano kolejno rynki: Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu i Bahrajnu, Maroka i Algierii.

Tematyka:

- opis gospodarki, geografii i społeczeństwa danego kraju,

- obowiązująca kultura biznesowa,

- sposoby i warunki prowadzenia działalności gospodarczej,

- szanse i możliwości rynku.

 

 

 

 

 

Wielu polskich przedsiębiorców wyraziło zainteresowanie ofertą Programu Gospodarczego na Expo 2020 Dubai oraz możliwościami ekspansji na rynki krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Potwierdza to liczba uczestników webinariów i ilość zgłoszeń do drugiej edycji programu „Go to Brand – Expo 2020” – wnioski o dofinansowanie działań mających na celu promocję marek produktowych na bliskowschodnich rynkach przesłało ponad 450 firm. Przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu liczą, że zaproponowane działania w ramach Programu Gospodarczego przełożą się na wzrost inwestycji oraz wymiany handlowej pomiędzy Polską a krajami Bliskiego Wschodu.

Polscy przedsiębiorcy zapraszani są do skorzystania z pozostałych inicjatyw, m.in. do wzięcia udział w Forum Gospodarczym Polska-ZEA, a już niebawem do zarezerwowania przestrzeni w Pawilonie Polski na organizowane spotkania biznesowe. Szczegółowe informacje dostępne są w sekcji „Dla przedsiębiorców”.

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji