Z przyjemnością prezentujemy dziś pierwsze projekty graficzne związane z udziałem Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju!  Za prace, które stanowią punkt wyjścia do wszystkich kreacji tworzonych w ramach naszych przygotowań do Wystawy Światowej, odpowiada Leniva Studio – zwycięzca konkursu na „Stworzenie znaku graficznego (logo) i systemu identyfikacji wizualnej udziału Polski w Wystawie Światowej EXPO Dubaj 2020 oraz systemu informacji wizualnej w Pawilonie Polski”.

Poland.Expo2O2O_Dubai_logo master_1
Poland.Expo2O2O_Dubai_logo master_2

 

- Stworzenie koncepcji brandingu udziału Polski w Expo 2020 Dubai to ze względu na wielowymiarowość Wystaw Światowych naprawdę duże wyzwanie. Nasz Partner, Leniva Studio, wykazał pełen profesjonalizm, zaangażowanie i zrozumienie dla złożoności przedsięwzięcia, tworząc koncepcję brandingu udziału Polski w Expo Dubai 2020.  Prosty, klarowny przekaz, który jest wyrazisty i zrozumiały dla zagranicznych odbiorców, stanowi kreatywne rozwinięcie i wartościowe uzupełnienie koncepcji architektonicznej Pawilonu Polski. Jesteśmy przekonani, że wypracowany przez Leniva Studio branding stanie się wizytówką polskiego designu na najwyższym światowym poziomie ­ - mówi Monika Dyląg-Sajór, koordynator projektu Expo 2020 Dubai w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Poland.Expo2O2O_Dubai_Sattionery_2

- Zależało nam na tym aby, poza odpowiedzią na zadanie konkursowe, projekt identyfikacji Polski na Expo 2020 w Dubaju był minimalistyczny i uniwersalny, demokratyczny i inkluzywny. Dlatego ograniczyliśmy się do dwóch palet kolorystycznych, jednej nawiązującej do kolorów narodowych, drugiej związanej z kolorystyką Expo w Dubaju i prostego zapisu słownego, który ma działać modułowo, jako fragment całego systemu. Demokratyczność i dostępność rozumiemy tutaj jako wspólną przestrzeń, nie tylko tę wyznaczoną przez pawilony wystawy światowej. Ma to być przestrzeń, w której łatwo jest nam się zidentyfikować z uniwersalnym przesłaniem „Creativity inspired by nature”. Chcieliśmy uszanować to, że dla każdego Polska i jej obecność na Expo może i powinna kojarzyć się zupełnie inaczej – dlatego zdecydowaliśmy się na pozostawienie interpretacji jako kwestii otwartej. Sugeruje to mechanika podstawowego znaku, która zamiast rzucać „To jest Polska. I kropka.”, pyta raczej „Czym ta Polska jest dla Ciebie?” i "co Twoim zdaniem powinno po tej kropce następować?” – komentuje Lena Mitkowa, Creative in Chief, Leniva Studio.


Poland.Expo2O2O_Dubai_Sattionery_1


Współpraca z Leniva Studio obejmuje stworzenie systemu identyfikacji wizualnej udziału Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 Dubai, a także systemu informacji wizualnej (way finding) w Pawilonie Polski. Wypracowana koncepcja posłuży realizacji kolejnych etapów, w tym stworzenia contentu multimedialnego w Pawilonie Polski.

Leniva Studio

Leniva Studio to studio graficzne i brandingowe z Warszawy. Działa od 2009 roku na rynku polskim i zagranicznym. Specjalizuje się w kompleksowych wdrożeniach brandingowych, ma w dorobku zarówno projekty dla dużych globalnych marek i organizacji, jak i dziesiątki mniejszych systemów zaprojektowanych i wdrożonych lokalnie. Leniva skupia się na analitycznym i strukturalnym podejściu do projektowania, gdzie strategia traktowana jest na równi z kreacją, a funkcjonalizm trzyma w ryzach ułańską fantazję.

 

POBIERZ: Prezentacja identyfikacji wizualnej Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji