Rusza Program Partnerski dla firm, które chcą w szczególny sposób zaistnieć podczas EXPO 2020 w Dubaju. Program stwarza krajowym przedsiębiorcom - niezależnie od skali ich działalności - jedyną w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie.

 

Program Partnerski to narzędzie do międzynarodowej promocji polskich marek przy okazji EXPO 2020 i jedyna w swoim rodzaju okazja do współtworzenia Wystawy Światowej w Dubaju. Inicjatywa ma wzmocnić przekaz komunikacyjny marki „Polska”, poprzez włączenie polskich produktów w codzienną działalność Polskiego Pawilonu, który od października 2020 roku do kwietnia 2021 roku gościć będzie zwiedzających w tym światowe delegacje gospodarcze z całego świata.

 

– Chcemy wykorzystać polskie marki w roli ambasadorów naszej gospodarki. Wszystko co znajdzie się w Pawilonie i wokół niego ma być wizytówką „Polski” - począwszy od podawanych gościom napojów i przekąsek, poprzez zastawy stołowe, meble, ubiór obsługi Pawilonu, po pojazdy i różnego typu innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne  – tłumaczy Koordynator Projektu EXPO w PAIH Monika Dyląg – Sajór.

 

Dla polskich firm udział w Programie Partnerskim oznacza możliwość zaprezentowania marki i produktów szerokiemu gronu potencjalnych odbiorców z całego świata, którzy obecni będą na EXPO w Dubaju. – Wedle szacunków organizatorów EXPO, wystawę odwiedzić może ponad 18 mln ludzi. To niebywała szansa promocyjna oraz okazja do stworzenia czy wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej, w szczególności skierowanej na rynek ZEA, rynki krajów Zatoki Perskiej oraz innych krajów, z których spodziewana jest największa liczba zwiedzających na EXPO 2020  – tłumaczy Koordynatorka polskiej prezentacji na Wystawie Światowej.

 

Program przewiduje trzy kategorie Partnerstwa:

  • Wyposażenie pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej;
  • Wydarzenia towarzyszące;
  • Partnerstwo specjalne.

Dodatkowo, w październiku, po rozstrzygnięciu konkursu architektonicznego na projekt Polskiego Pawilonu oraz ekspozycji zewnętrznej, ogłoszony zostanie konkurs dotyczący współtworzenia elementów ekspozycji Pawilonu.

 

Nabór do Programu ma formułę konkursu, który trwa do 7 grudnia br. Do konkursu zgłosić mogą się firmy niezależnie od skali działalności. To nowość w porównaniu do poprzednich edycji EXPO. – Dotychczas programy wsparcia skierowane były z reguły do małych i średnich przedsiębiorców – tłumaczy Monika Dyląg - Sajór. Jak dodaje przy okazji organizacji poprzednich wystaw EXPO w dotychczasowej formule współpracy praktycznie nie było pól do działań z dużymi firmami. – Duże przedsiębiorstwa od wielu lat zgłaszały sygnały świadczące o chęci zaangażowania własnych zasobów oraz wsparcia organizacji udziału Polski w Wystawie. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom  – dodaje.

 

Firmy mogą wchodzić do projektu poprzez udostępnienie produktów lub zaangażowanie finansowe. W tej ostatniej formule środki pozyskane w ramach Programu Partnerskiego zostaną przeznaczone na uatrakcyjnienie i wzbogacenie programu obecności Polski na EXPO w Dubaju. Jak zaznacza szefowa Projektu EXPO w PAIH, uczestnikom postawiono jedne warunek: do programu dopuszczone zostaną jedynie produkty w fazie komercjalizacyjnej. – Chodzi o to, aby sukces promocyjny można było szybko przekuć w wymierny efekt gospodarczy – wyjaśnia Monika Dyląg – Sajór.

 

Program Partnerski to kolejny element strategii promocji gospodarczej Polski w ramach EXPO 2020 w Dubaju. W kwietniu 2018 r. PAIH ogłosiła konkurs na technologie lub produkty, które mogą zostać wykorzystane do tworzenia ekspozycji oraz do budowy Polskiego Pawilonu. W konkursie zostało wyłonionych 50 firm. Opisy produktów laureatów załączono następnie do dokumentacji kończącego się we wrześniu 2018 roku konkursu architektonicznego na opracowanie koncepcji Pawilonu i ekspozycji Polski na EXPO 2020 w Dubaju. – W kolejnych etapach będziemy poszukiwać operatorów cukiernio-piekarni i sklepu w pawilonie Polski. Ogłosimy też nabór do w katalogu polskich firm, który dystrybuowany będzie podczas wszystkich wydarzeń gospodarczych w ramach EXPO – ujawnia Koordynator Projektu EXPO w PAIH. –  Krajowe przedsiębiorstwa będą mogły także skorzystać z możliwości udziału w polskich stoiskach narodowych organizowanych na sześciu wiodących wydarzeniach targowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich organizowanych podczas Wystawy EXPO 2020.

 

Firmy będą mogły wziąć udział także w regionalnych programach gospodarczych. Swój udział w EXPO 2020 potwierdziły wszystkie 16 regionów. Wiele z nich planuje zintensyfikowanie współpracy z ZEA jeszcze przed rozpoczęciem EXPO. - Wszystkie firmy zainteresowane wzięciem udziału w regionalnych programach gospodarczych zapraszamy do kontaktu. Pokierujemy je do instytucji w regionach, które odpowiadają za przygotowanie programu regionalnego na EXPO 2020 – mówi Marta Zielińska, Koordynator programów regionalnych w Zespole EXPO w PAIH.   

 

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji