Promocję Polski na EXPO 2020 w Dubaju wzmocni ponad 40 rodzimych firm. Wyłonieni w konkursie partnerzy wyposażą pawilon, wezmą udział w wydarzeniach towarzyszących, zrealizują także własne przedsięwzięcia. Tego typu współpraca z biznesem podejmowana jest pierwszy raz w historii udziału Polski w Wystawach Światowych.

Status partnera projektu otrzymały 44 firmy, które  reprezentują wiele branż, w tym: IT, motoryzacyjną, modową, kosmetyczną, budowlaną, AGD, meblową, spożywczą, oświetleniową. Najbardziej pożądaną przez nich formułą współpracy jest Partnerstwo Pawilonu i jego wyposażenia. Zdecydowało się na nią aż 19 przedsiębiorców. Z kolei Partnerstwem Specjalnym zainteresowanych jest 14 firm , a - Partnerstwem przy organizacji wydarzeń - 11. Jeśli chodzi o region, z którego pochodzi najwięcej partnerów - przoduje województwo mazowieckiego (15). Na dalszych miejscach znalazły się wielkopolskie (7) i podkarpackie (5). Po trzy firmy zgłosiło się z Małopolski i Pomorza.

Włączenie polskich produktów i technologii w codzienną działalność Pawilonu ma wzmocnić przekaz komunikacyjny marki „Polska”. Rodzime firmy będą odgrywać rolę ambasadorów naszej gospodarki. Dzięki nim wszystko, co znajdzie się w Pawilonie i wokół niego stanie się wizytówką naszego kraju – podkreśla Monika Dyląg-Sajór koordynatorka Zespołu EXPO 2020 w PAIH.

Jak wyjaśnia szefowa projektu, w kolejnych miesiącach  PAIH będzie zawierała indywidualne umowy z każdym z partnerów. Wtedy też poznamy ich nazwy. Zaznacza, że program partnerski jest organizowany po raz pierwszy w historii udziału Polski w Wystawach Światowych, a w związku z dużym zainteresowaniem Agencja rozważa organizację kolejnej edycji w przyszłym roku. – Nasze nieszablonowe podejście do promocji Polski na Expo bardzo spodobało się przedsiębiorcom. Niewykluczone, że typy partnerstwa lub branże zostaną zawężone do obszarów, które dotychczas cieszyły się mniejszym zainteresowaniem biznesu – mówi Monika Dyląg-Sajór.  

Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest odpowiedzialna za przygotowanie udziału Polski w EXPO 2020. Komisarzem Generalnym Polskiej Sekcji jest prezes PAIH Tomasz Pisula. Od 2017 roku w Dubaju działa Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH, które obsługuje zarówno polskich eksporterów, jak i potencjalnych inwestorów z ZEA. Jest zaangażowane również w przygotowanie obecności Polski na EXPO.

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji