Podsumowanie webinarium dla przedstawicieli branży kosmetycznej

Opublikiwano: 6 września, 2024

Czy polskie kosmetyki mogą być hitem w Japonii?

Realizacja programu gospodarczego Polski w ramach Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai skupiona jest w szczególności na branżach, które zostały zdefiniowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i uznane za priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią.

Do branż perspektywicznych zalicza się branża kosmetyczna. W webinarium w ramach cyklu „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai”, które odbyło się 5 września 2024 r., wzięło udział blisko 90 osób.

Polska i Japonia, mimo odmiennych warunków geograficznych i kulturowych, dążą do wspólnego celu, jakim jest rozwój sektora kosmetycznego. Globalne trendy, takie jak zrównoważony rozwój, personalizacja produktów, cyfryzacja sprzedaży i marketingu oraz robotyzacja produkcji, otwierają nowe możliwości współpracy między Polską a Japonią. Oba kraje mogą czerpać korzyści z wymiany doświadczeń i technologii, co przyczyni się do dalszego rozwoju i innowacji w branży kosmetycznej.

O atrakcyjności japońskiego rynku, w tym rynku kosmetycznego, przesądza w przede wszystkim liczebność konsumentów. W połączeniu z wysoką dbałością o wygląd oraz o higienę, co jest cechą wyróżniającą Japończyków, japoński rynek konsumencki jest bardzo chłonnym rynkiem o wyjątkowo dużych potrzebach. Japońscy konsumenci poszukują innowacyjnych, wysokojakościowych produktów kosmetycznych o naturalnym składzie. Przywiązują także duże znaczenie do wyglądu opakowań oraz praktycznych aspektów użytkowania danego produktu. Ze względu na silnie starzejące się społeczeństwo, od lat dużym powodzeniem cieszą się także wszelkie preparaty podtrzymujące urodę, zwłaszcza kosmetyki do pielęgnacji twarzy i skóry ciała.

Pomimo dużego nasycenia rynku, wielu europejskim, w tym także niektórym polskim firmom udało się z sukcesem w Japonii zaistnieć, dzięki znalezieniu niszy rynkowej i zaoferowaniu nieobecnego albo bardzo trudno dostępnego produktu. Stanowi to ogromną szansę dla polskich firm zainteresowanych sprzedażą na japońskim rynku swoich produktów i współpracą z japońskimi przedsiębiorcami oraz instytucjami. Japonia jest krajem zainteresowanym innowacyjnymi rozwiązaniami. Nazywana jest też „bramą do krajów Azji” – sukces w Japonii gwarantuje powodzenie również na innych rynkach w regionie. Powoduje to rosnące zainteresowanie europejskich firm tym kierunkiem.

Podczas webinarium zorganizowanego przez Zespół Expo w PAIH, swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedsiębiorcy działający na rynku japońskim oraz eksperci z instytucji wspierających biznes: przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio, EU-Japan Centre for Industrial Cooperation, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Związku przemysłu Kosmetycznego, Japońskiego Stowarzyszenia Importerów Kosmetyków.

Ładowanie ...