Japońscy przedsiębiorcy poznają polską branżę rolno-spożywczą

Opublikiwano: 1 października, 2024

Przedstawiciele biznesu mieli okazję poznać potencjał polskiej branży rolno-spożywczej i nawiązać relacje z polskimi firmami.

Japońscy przedsiębiorcy oraz dziennikarze – przedstawiciele branży rolno-spożywczej, byli pod dużym wrażeniem nie tylko profesjonalizmu polskich firm, ale także szerokiej oferty produktów i skali eksportu na rynki światowe. Szczególną uwagę uczestników misji przyciągnęły polskie słodycze, przetwory owocowo-warzywne, mięso oraz dania gotowe.

Misję biznesową zainaugurowało seminarium z udziałem ekspertów z PAIH, JETRO, KOWR, a także Zastępcy Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Expo 2025 Osaka, Kansai. Uczestnicy mieli możliwość wysłuchania prezentacji na temat polskiej gospodarki oraz potencjału eksportowego.

W ramach programu misji, japońscy przedsiębiorcy odwiedzili innowacyjne firmy z branży rolno-spożywczej o wysokim potencjale współpracy z Japonią. Wzięli również udział w spotkaniach B2B zorganizowanych przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną i Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego oraz targach POLAGRA w Poznaniu. Liczne spotkania oraz wizyty w przedsiębiorstwach pozwoliły im na głębsze poznanie potencjału i dynamiki rozwoju tego sektora w Polsce. W trakcie wizyt w zakładach produkcyjnych uczestnicy misji mogli zapoznać się z nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w polskiej produkcji spożywczej oraz dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy handlowej.

Nobuo Kurokawa, Sankei

Wierzę, że jest wiele obszarów, w których możemy współpracować. Polska rozwija się bardzo szybko, to dynamiczny rynek.

Yuko Ueta, EURAS

Polskie firmy pokazały się w bardzo dobrym świetle, zarówno pod względem jakości, jak i ceny. Byliśmy również pod wrażeniem technologii produkcji.

Cykl misji przyjazdowych stanowi jedną z inicjatyw programu gospodarczego Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai. W ramach działań promocyjnych poprzedzających Expo, do Polski zapraszani są japońscy przedsiębiorcy i dziennikarze – łącznie 74 osoby, które wezmą udział w 7 misjach przyjazdowych.

Zadanie zrealizowano w ramach Projektu pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – BRAND HUB” działanie 2.26 w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027” (FENG).

Ładowanie ...