Awangardowe pomysły z całego świata mogą zdobyć grant organizatorów dubajskiego EXPO 2020. To szansa także dla polskich innowatorów.

EXPO Live to konkurs wspierający innowacyjne rozwiązania z całego świata. Grant o wartości do 100 tys. dolarów mogą otrzymać zarówno startupy, jak i osoby fizyczne i małe organizacje. Jak wyjaśnia Monika Dyląg-Sajór, szefowa Zespołu EXPO 2020 w PAIH, projekty muszą odnosić się do trzech podtematów expo, czyli mobilności, zrównoważonego rozwoju i szans. – Organizatorzy EXPO 2020 chcą stworzyć globalną społeczność innowatorów, która może mieć realny wpływ na poprawę jakości życia. Bardzo nam zależy, by znalazły się w niej polskie akcenty –podkreśla. Przedstawicielka Agencji wyjaśnia ponadto, że zgłoszone do programu projekty mogą być zarówno w fazie prototypowej, jak i takiej, która zakłada budowę efektu skali. Wylicza także przykładowe obszary, jakich mogą dotyczyć: edukacja, zatrudnienie, finanse, transport i mobilność osobista, turystyka, logistyka, łączność cyfrowa czy zielone technologie.

Do tej pory program przyciągnął 2,3 tys. zgłoszeń ze 136 krajów. Granty otrzymało 70 projektów z 42 państw. ­– Na liście laureatów wciąż brakuje Polaków. Zwycięstwo w konkursie wiąże się nie tylko z dofinasowaniem, ale też z szeroko zakrojoną promocją w ramach Wystawy. Takiej ekspozycji, przed kilkudziesięciomilionową publicznością, nie da się kupić za żadne pieniądze – przekonuje Monika Dyląg-Sajór. Tłumaczy, że grantobiorcy będą uczestniczyć w kampaniach komunikacyjnych i marketingowych. – Poznają lokalne środowisko startupowe, zapoznać się z ofertą inkubatorów przedsiębiorczości i programów akceleracyjnych.

Jak zauważa Moneer Faour, kierownik biura handlowego PAIH w Dubaju, ZEA interesują się firmy z całego świata, dlatego wyróżnienie EXPO Live może być „znaczącą promocją”. Dodaje, że polskie MŚP mają szanse osiągnąć sukces na tamtym rynku w takich innowacyjnych obszarach jak: edutech, telemedycyna, ICT, zielone technologie czy rozwiązania dla smart cities – Warto traktować Dubaj jako hub, z którego można rozwinąć biznes na sąsiednie rynki – podsumowuje.

Najbliższa runda naboru do EXPO LIVE odbędzie się w styczniu 2019 r., kolejna w czerwcu. Budżet całego programu sięga 100 mln dol. Wszelkie informacje o programie dostępne są na stronach internetowych organizatorów EXPO:

https://www.expo2020dubai.com/-/media/Expo2020/Expo-Live/expo-live-innovation-impact-grant-programme-brochure-en.pdf

https://www.expo2020dubai.com/-/media/Expo2020/Expo-Live/expo-live-innovation-impact-grant-programme-manual-en.pdf

https://www.expo2020dubai.com/-/media/Expo2020/Expo-Live/expo-live-innovation-impact-grant-programme-terms-and-conditions-en.pdf

Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest odpowiedzialna za przygotowanie udziału Polski w EXPO 2020. Komisarzem Generalnym Polskiej Sekcji jest prezes PAIH Tomasz Pisula. Od 2017 roku w Dubaju działa Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH, które obsługuje zarówno polskich eksporterów, jak i potencjalnych inwestorów z ZEA. Uczestniczy również w przygotowaniach do EXPO.

Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji